GABINET STOMATOLOGICZNY ŁÓDŹ
tel. 42 655 46 60 | ul.Zgierska 115
GABINET STOMATOLOGICZNY WARSZAWA (Wola)
tel. 575 65 15 15 | ul. E. Ciołka 35 lok. 30
CZYNNE 7 DNI W TYGODNIU
... > OFERTA > PROFILAKTYKA KOBIET W CIĄZY

PROFILAKTYKA KOBIET W CIĄŻY

Stan zdrowia jamy ustnej przyszłej matki ma kluczowy wpływ na zdrowie dziecka i dlatego już w okresie ciąży należy podjąć działania, które pozwolą zapobiec chorobom jamy ustnej matki i dziecka w przyszłości. Z badań wynika, że obecność licznych ognisk próchnicowych w jamie ustnej matki znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia próchnicy wczesnej u dziecka. W naszej Klinice w ramach opieki stomatologicznej kobiet w ciąży prowadzimy: profesjonalną profilaktykę i leczenie próchnicy, profesjonalną profilaktykę i leczenie chorób przyzębia, instruktaże diety i higieny jamy ustnej. Pierwszy trymestr ciąży to okres rozwoju zarodkowego, dlatego ostrzega się przed prowadzeniem planowych zabiegów stomatologicznych w tym okresie, ograniczając je tylko do tych, które są absolutnie konieczne.Drugi trymestr ciąży jest często określany jako okres najbezpieczniejszy dla rozwoju płodu i może to być optymalny czas na przeprowadzenie niezbędnych ekstrakcji, leczenia ubytków wraz z ewentualnym leczeniem endodontycznym, z uwzględnieniem ochrony radiologicznej pacjentki i ograniczeniem czasu trwania wizyt.Bezpieczeństwo rentgenodiagnostyki stomatologicznej w ciąży – warto wiedzieć, że dawki stosowane w nowoczesnych aparatach do diagnostyki rtg są bardzo niskie, a kluczowe znaczenie ma kolimacja wiązki promieniowania oraz zastosowanie osłon ołowianych na ciężarną macicę. Obszar naświetlania jest ograniczony tylko do głowy i szyi. Ze względu jednak na różnorodność danych i badań tym zakresie uważa się, ze diagnostykę rtg w ciąży powinno się ograniczyć do minimum i wykonywać jedynie w wysoce koniecznych przypadkach.Stosowanie środków znieczulenia miejscowego i leków u kobiet w ciąży jest bezpieczne – stosuje się wtedy preparaty pozbawione działania obkurczającego naczynia krwionośne. Ważne, aby pacjentka zgłosiła lekarzowi, że jest w ciąży.W pierwszym trymestrze należy zachować szczególną ostrożność co do stosowania środków przeciwbólowych. Do krótkotrwałego stosowania polecany jest paracetamol w dawkach terapeutycznych.W przypadku ostrych infekcji lekarz może polecić antybiotyk, najlepiej z grupy penicylin czy cefalosporyn. Bezwzględnie, w okresie ciąży i karmienia nie można stosować tetracyklin, sulfonamidów czy antybiotyków aminoglikozydowych.